Institut Català d'Energia

Mapa de mesures

per a l'estalvi i l'eficiència energètica

Tipus d'actuació
Tipus de tecnologia
CERCAR

No tots els vehicles contaminen igual: els vehicles elèctrics són completament nets en el seu funcionament, els de gas-oil i gasolina emeten gasos contaminants, i els de Gas natural i GLP són un intermig.Com més gran i potent és un vehicle més combustible consumeix.

Cal escollir el vehicle més net que millor s’adapta a les nostres necessitats. De més a menys net hi ha: elèctrics, híbrids endollables, híbrids, de Gas Natural, de GLP, de gasolina, de gas-oil,. Els de gas són duals, és a dir, funcionen també amb el combustible convencional.

Ajustant les pressions correctes, el vehicle serà més eficient. Les mides dels pneumàtics també afecten el consum, com més grans, més consum. Cal inflar bé i escollir les mides de forma raonable.

Un vehicle pot consumir fins a un 25% menys si se segueixen unes pautes de conducció eficient. Per aprendre-les, cal fer un curs de 4 hores, teòric-pràctic. Més informació en qualsevol autoescola.

En tipologia comercial també hi ha al mercat vehicles eficients que s'ajusten a totes les necessitats, com ara vehicles elèctrics, de GN i de GLP.

Aquestes instal·lacions, poden ser Ràpides (50kW), Semiràpides (7-22kW), i Normals (3,3kW). Depenent de la potència que tingui el punt, la recarrega completa de la bateria d’un vehicle elèctric pot durar des de 30 minuts fins a 4 hores.

Els vehicles de dues rodes també poden ser propulsats per electricitat. Són vehicles essencialment urbans molt eficients i silenciosos, que poden aprofitar la infraestructura de recàrrega Normal per recarregar les bateries.

El pedaleig assistit per motors elèctrics és un gran ajut que pot fer decantar la persona amb poca forma cap a la bicicleta quan el seus recorreguts inclouen pujades.

Un turisme elèctric té actualment una bateria d'uns 20kWh. Aquesta bateria està repartida de forma plana en la part baixa del cotxe, fent que els vehicles siguin especialment estables, amb un centre de gravetat molt baix.

Existeixen diferents connectors per a endollar els vehicles elèctrics. Les estacions de recàrrega ràpides a Europa, disposen dels estàndards europeus CCSCombo2 i Tipus2 o Mennekes, a Catalunya també s’incorpora l’estàndard japonès ChadeMo.